Å være best på det man gjør

Being the best at what you doDet er ikke alltid like enkelt å komme seg fram her i verden. Man vet ikke hva man vil bli, og man sliter på skolen. Men så har man en hobby eller interesse for noe. Noe man brenner for og bruker all fritid på. Senere kommer andre krav og plutselig sitter man der med to skrikerunger og ei sur kjerring. Er det ikke slik at det hender man sier at man skal følge magefølelsen? Tenk å jobbe og tjene penger på det man elsker mest av alt. Kanskje er man en entusiastisk bil-mekker, og har tatt fra hverandre og satt sammen igjen flere biler før man fyller 15. Lenge før man selv kan sette seg bak rattet.

Men det er slike mennesker som får det til, dersom de tør å gå for magefølelsen. En hånd som vrir magesekken rundt, hver gang man bruker fritiden ufornuftig, og lengter tilbake til garasjen, oljesøl og duften av eksos.

Knytte kontakter

Men det er ikke sikkert at man har peiling på markedsføring eller kundebehandling. Derfor er man smart dersom man kan knytte til seg de kontaktene som kan gjøre nettopp denne bedriften til den beste i nettopp denne bransjen. Og det må strategiske tanker til for å kunne være best i mange år. Med strategiske tanker mener man at man har tenkt gjennom alt på forhånd. Ingen detaljer som er utelatt til tilfeldighetene.

Ofte er det gode kamerater, familie eller bekjente som innehar de riktige kvalifikasjonene. Kanskje et søskenbarn som har gått økonomi-studier kan hjelpe med regnskap og administrative oppgaver, kanskje en bekjent er ekspert på webdesign eller bare en man har knyttet kontakt med er den fødte kundebehandleren. En god kundebehandler kan drive inn masse mer -salg, da de får kunden til å føle seg velkommen og verdsatt på en måte som gjør at de kommer tilbake gang på gang.

Add Your Comment